Verstijfd !
Wat een ramp, de helft van de groep is verstijfd! Er is maar manier om de verstijving ongedaan te maken, namelijk door de verstijfde personen aan het lachen te krijgen. Maak 2 groepen, de ene groep is verstijfd, en de andere groep gaat proberen de verstijfde personen aan het lachen te krijgen. Dat kan bijvoorbeeld door gekke bekken te trekken of door moppen te vertellen. Je mag elkaar niet aanraken. Als de verstijfde persoon moet lachen, hoort deze bij de andere groep en gaat meehelpen de anderen aan het lachen te maken. Speel net zo lang door tot er nog maar 1 verstijfd persoon is, deze heeft gewonnen.
Sokbal.
Eindelijk tijd om eens wat nuttigs te doen met je vieze, oude sokken! Maak 2 teams. Elke speler heeft een paar sokken nodig. De ene sok stop je in het teengedeelte van de andere sok, zodat je ermee kan werpen. De twee teams gaan tegenover elkaar staan. Slinger een paar keer rond met je sok en werp hem dan naar een tegenstander. Kijk ook uit dat je zelf niet geraakt wordt, want dan ben je af. Het team dat overblijft wint.
Catdog.Twee spelers spelen Catdog en houder elkaars hand vast. De andere spelers gaan in een grote cirkel zitten en houden ook elkaars hand vast. Catdog tikt een van de spelers op de hand. De getikte speler, en degene wiens hand hij met die hand vasthield staan op en rennen zo snel als ze kunnen in tegengestelde richting. Het gaat er om welk tweetal als eerste op de lege plek terug is. Als Catdog eerder is, neemt dit tweetal plaats in de cirkel. Zo niet, dan moeten ze het nog een keer proberen met een ander tweetal. Ballonnendans.
Het lijkt de nieuwste dansrage, maar het is een spel! Blaas voldoende ballonnen op en bind aan beide enkels een ballon. Zet de muziek aan en probeer elkaars ballonnen kapot te trappen. Als allebei je ballonnen kapot zijn, ben je af. Degene die als laatste overblijft heeft gewonnen.
Lijnentrekkertje.
Verdeel de groep in twee teams. Tussen de twee teams moet een lijn staan. Als het spel begint, reiken alle spelers over de lijn en proberen spelers van het andere team over de lijn te trekken. Als dat gelukt is, hoort die speler ook bij dat team. Het spel eindigt als alle spelers of bij het ene team horen, of bij andere.